Zawody oczami uczestników

Czas na podsumowanie tej części TestingCup, która budzi najwięcej emocji czyli zawodów. Z jednej strony czujemy, że dla Wielu z Was ta edycja była świetnym doświadczeniem, z radością czytamy Wasze relacje, pozytywne komentarze. Atmosfera towarzysząca tej edycji była niesamowita. Z drugiej strony analizując ankiety, czytając maile od Was i wspominając z Wami zawody, w naszych głowach rodzą się pytania o to, co moglibyśmy zrobić inaczej, lepiej w przyszłości?

  1. Mr Buggy 5 – największe wyzwanie w historii TestingCup?

Mr Buggy po raz kolejny zyskał sobie tyle samo fanów co wrogów. Jak co roku zaskoczył zawodników swoim nowym obliczem, w tym roku niewiadomych było o tyle więcej, jako że inaczej niż w latach poprzednich nie udostępniliśmy jego wersji próbnej przed Mistrzostwami. Z jednej strony otrzymaliście pewne informacje – skrypt do bazy i informację o środowisku,  z drugiej strony ilość niewiadomych mogła zmylić niejednego, nawet najbardziej doświadczonego zawodnika.

Aplikacja sama w sobie nie tylko zaskoczyła, ale też wzbudziła skrajne emocje. W ankietach pojawiły się zarówno głosy aprobaty: „Challenging!”, „Super complicated, but this is good. The harder. The better”, jak i mające zupełnie inny wydźwięk: „I was expecting somenthing else”, „not interesting”. Jeśli jednak mielibyśmy znaleźć wspólny mianownik dla wypowiedzi ankietowanych, byłoby to „Aplikacja była za duża, czasu było za mało” i wielu z Was zakończyło zawody poczuciem „tego nie dało się przetestować!”.

  1. Dobra zmiana?

W tej edycji postawiliśmy na nowy sposób oceniania czyli możliwość oceny prac nie tylko swoich, ale też rywali.  Decydując się na takie rozwiązanie kierowaliśmy się komentarzami uczestników edycji 2016 oraz wynikami ankiety, którą przeprowadziliśmy wśród uczestników TestingCup 2017.

Czy się udało? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć.

Karol Gierszewski, który brał udział w zawodach po raz czwarty napisał: „Trzeba przyznać, że system sprawdził się świetnie. Nie mogło być żadnych wątpliwości co do końcowych ocen, a co za tym idzie, klasyfikacji mistrzostw.”

Natomiast Kamila Mrozek zwróciła uwagę na coś innego, bardzo ważnego. Zaangażowanie zawodników drugiego dnia nie pozwoliło im skupić się na wykładach i czerpać radości z udziału w konferencji: „After the competition for the first time, we were given the chance to score our reports and then reports of other participants. It was great. It gave me a nice insight into the committee work and appreciation for what they are doing. On the other hand, I did not fully use the opportunity given by the committee to challenge their notes. By mistake, I blocked my reports. Somehow this mistake was good for me – I was then able to focus on the conference and enjoy the rest of the day. While I could see other contestants frustrated, struggling with committee notes and challenges.”

Jednoznacznie pozytywnie oceniliście nowe usprawnienie – przygotowanie infrastruktury sieciowej. Z roku na rok zbieramy doświadczenia i staramy się, aby od strony technicznej było coraz lepiej. Zauważyliście to i doceniliście, dziękujemy.

  1. Quo vadis Mr Buggy?

Każdy kto zna TestingCup i śledzi nasze poczynania wie, że każda kolejna edycja zawodów jest inna w każdym roku. TestingCup rozwija się dzięki Wam, zawodnikom. Dokładnie czytamy Wasze komentarze. Rozmawiamy z Wami. Szukamy nowych pomysłów i usprawnień. Ta edycja po raz kolejny wiele nas nauczyła.

Chcemy też, aby udział w TestingCup pozostał wyzwaniem, aby Mr Buggy wciąż zaskakiwał i budził emocje. A zdobycie pucharu cieszyło tak bardzo, żeby trzeba było się z nim przebiec po murawie Stadionu krzycząc z radości! 🙂

Zachęcamy do lektury relacji uczestników TestingCup 2017:

Dziękujemy wszystkim, którzy podzielili się z nami swoją opinią na temat tegorocznych Mistrzostw!

Chcesz się podzielić swoimi wrażeniami? Napisz do nas koniecznie!